Yüzme Dersi

İlan aç, 4 teklif al, dilediğini seç ve en uygun fiyata hizmet al.

ÜCRETSİZ TEKLİF AL

Nasıl Çalışır?

İhtiyacını Birkaç Soruda Anlat

Hizmet Talebi Oluştur

Kategoriler içerisinden istediğin hizmeti seç, talep formunu doldur ve yayınla.

Sana Özel Fiyat Teklifleri Al

Sana Özel Teklifler

İşini yapabilecek birçok güvenilir uzmandan ihtiyacına özel fiyat teklifi al.

En Kaliteli Hizmeti Bekle

İstediğin Teklifi Seç

Gerçek müşteri yorumlarını inceleyerek, en uygun teklifi seç. İşini kolayca hallet!

Yüzmek her insanın yapabilmeyi istediği bir egzersizdir. Aynı anda tüm kasları çalıştırarak vücuda gerekli günlük hareketi sağlayan ve sağlıklı insanların ilk tercihi olan yüzme ile ilgili ders almak kelimenin tam anlamıyla hayat kurtarıcı olabilir. Bir spor olarak yüzme, her açıdan vücut gelişimini destekler. Son dönemlerde çok popüler olan ve özellikle terapi ve engelli kişilerin engellerine yardımcı olmak için yapılan yüzme oldukça yararlıdır. Kimse doğuştan yüzmeyi bilmez. Bunun için yüzme özel dersi almak her yaş için mümkün ve son derece doğaldır. Kişiye özel olarak tahsis edilen bir yüzme hocası ile denizde veya havuzda yüzmeyi öğrenmek son derece kolay hale gelir.

Yüzme Dersleri Neden Önemlidir?

Yüzme, çocuk ve yetişkinlerin mümkün olduğu kadar erken öğrenmeleri gereken çok önemli bir yaşam becerisidir. Yüzme özel ders birçok açıdan faydalıdır ve son derece kritik bir güvenlik becerisine sahip olmak demektir. Özellikle küçük çocuklar ve yaşlılar açısından önemli bir aktivite olan yüzme diğer aktivitelere göre daha yararlı ve eğlencelidir. 

Yüzme kursu dersleri kişinin yüzmeyi öğrenmesi açından önemlidir çünkü bir uzman eşliğinde yüzmeyi öğrenmek, diğer şekillerde öğrenmekten çok daha güvenilir bir yöntemdir. Ebeveynler çocuklarının emin ellerde uygun yüzme tekniklerini öğrenmesini isterler. Uzman ve kaliteli bir yüzme hocası eşliğinde herkes her zaman yüzme öğrenebilir.

Yüzme dersleri her açıdan önem taşıyan kurslardandır. Türkiye’nin üç tarafı denizlerle çevrili yarımada durumunda bir ülke olmasını göz önünde bulundurursak burada yaşayan birinin yüzme bilmemesi biraz tuhaf olacaktır. Yüzme bu açıdan yediden yetmişe herkesin bilmesi gereken bir aktivite olmaktadır. Yüzme bir ömür boyunca devam ettirerek sağlıklı kalmayı sağlayan bir egzersizdir. Yüzme özel ders alarak kolayca birçok fiziksel ve zihinsel sağlık yararlarından faydalanmak mümkün hale gelir. 

Yüzmenin Sağladığı Avantajlar

Yüzmenin sağladığı avantajlar aşağıda sıralandığı gibidir.

Sağlık ve Fitness Açısından Önemlidir

Herkes sağlıklı bir yaşam için egzersiz yapmanın önemini bilir. Yüzme vücuttaki her kas grubunu çalıştırarak kişinin en iyi formda olmasını sağlar. Özellikle çocuklar için bastırılmış enerjiyi yakmak için çok iyi bir yoldur ve yüzme havuzu bu enerjinin atılması için en güvenli ortamlardan biridir. Deneyimli yüzme hocaları ve eğitimli cankurtaranlar çocukların becerilerini denetleyecek ve yüzmeyi öğreteceklerdir. Çocuklara sağlık ve zindeliğin önemini erken yaşta aşılamak önemlidir bu açıdan yüzmeyi sevdirmek en güzel yollardan biridir.

Sosyal Beceriler Kazandırmada Yardımcı Olur

Yüzme dersleri benzer yaştakiler ve benzer yeteneklere sahip kişi gruplarına yapılır. İş, okul ve aile ortamından farklı olarak kişiler diğer yüzme dersi alanlarla etkileşime geçebilir ve değerli sosyal becerileri paylaşabilirler. Arkadaş edinmek ve eğlenmek için sağlıklı bir ortam olan yüzme kursları takım aktivitesi de içerir. Takım olarak yarışlar ve eğlenceler düzenlenen havuzlarda kişiler sosyal becerilerini geliştirebilir.

Kişiye Hayat Güvencesi Sağlar

Yüzmeyi bilmek, su içerisinde güvende olmak açısından hayati bir önem taşır. Kişiler yaşam boyu su ile temas ederler. Yüzmeyi bilmeyen kişiler sudan korkarak deniz ve havuzlarda bulunmak istemezler. Aslında yüzmek en güzel aktivitelerden biridir, özellikle tatillerde. Örneğin tatilde bir havuz kenarında sadece kenarda kalarak tatili geçirmek kötü olacaktır. Yüzme dersi alanlar başkalarının hayatlarını kurtaracak hayat kurtarıcı becerileri de öğrenirler. Bunun yanı sıra kurslarda güç ve dayanıklılık oluşturmaya yönelik çalışmalar da yapılmaktadır.

Yaşam Aktivitesi Niteliğindedir

Yüzme keyifli deneyimler yaşayarak ömür boyu sürdürülebilecek önemli bir beceridir. Tekne gezileri, plajlar, havuzlar ve tüm su sporları için yüzme bilmek oldukça önem taşır. Tüm bu deneyimlerden yararlanmak yüzme yeteneğini gerektirir. Bu aktivitelerin dışında kalmak yüzme bilmeyenler için üzücü bir durum olacaktır.

Yüzmenin Bedene Faydaları

Kolay ve ucuz olan yüzme her yaş grubu için iyi birer egzersizdir. Formda kalmak için kişiye yardımcı olurken ruh sağlığını da korur. 19 ile 64 yaş arasındaki insanların her hafta 150 dakika yüzmesi sağlık kuruluşlarınca desteklenen ve gerekli olan bir fiziksel aktivitedir. Kasları güçlü ve esnek tutmaya yardımcı olan yüzme yaşam boyunca mümkün olduğunca uzun süre devam etmelidir.

Tüm kasları çalıştırır.

Yüzmenin en büyük faydalarından biri tüm vücudu baştan ayağa çalıştırmasıdır. Yüzme vücudunuzda kontrollü olarak kalp atışını hızlandırır, vücutta oluşan stresi atar. Yüzme hocası ile bir nevi spor yaparak iyi bir yüzme dersi almak son derece yaygın bir durumdur. Kardiyovasküler sistemin çalışmasında etkili olan yüzme, kalbi ve akciğeri güçlendirir. Araştırmacılar yüzme ile uğraşan insanların ölüm riskini azalttığını söylüyor.

Ağrıları azaltır.

Yüzme güvenli bir egzersiz seçeneğidir. Yara, engel ya da ağrıya sahip olanlar yüzme kursu alarak bunları aşabilir. Ağrıyı yok etkisi etkiye sahip olan yüzme, eklem ağrısı ve sertliğini önemli ölçüde azaltır. Engellilerin gerekli olan aktivitesi de yine yüzme dersleri alarak sağlanabilir. Doktorlar tarafından sık sık tavsiye edilen yüzme su içinde yapılacak aktiviteler için de önem taşımaktadır.

Astım hastaları için iyi bir egzersizdir.

Kapalı havuzlar astımlı hastalar için harika bir ortamdır. Sadece bu açından değil, yüzmede nefes egzersizleri de hastalara yarar sağlar ve akciğer kapasitesini genişletir. Nefesini rahat kontrol edebilen hastalar yüzme ile daha sağlıklı bir hayat geçirebilir. 

Kalp ve diyabet hastalıklarında azalma sağlar.

Hastalık risklerini düşürücü etkisi olan yüzme  haftada yalnızca 30 dakika yapılsa dahi kalp rahatsızlıklarını azaltır, inme oranını düşürür ve kişiyi tip 2 diyabete karşı korumak için yardımcı olur. Hafif bir yüzme ile yarım saatte 200 kalori yakabilirsiniz. 

Fit kalmayı kolaylaştırır.

Fit bir vücut için de önemli bir rolü bulunan yüzme enerji seviyesini artırır. Hareketsizlik ve yaşlanma ile insanlar genellikle enerji sorunu yaşar. Haftada 3 kez yüzme ile metabolizma hızınızı arttırarak enerji seviyenizi yükseltebilirsiniz.

Stresi yok eder.

Tamamen stresten uzaklaştırıcıdır. Yüzme düzenli olarak yapıldığından stres seviyesini düşürür, anksiyete ve depresyonu azaltır. Uyku düzeninizi de düzenleyici olan yüzme özel ders, çok daha düzenli bir hayat demek. Özel ders almaya başladıktan sonra hemen zihinsel faydalarını hissetmeye başlayacaksınız. Araştırmacılar 12 haftalık bir programa katılanlarını ruh hallerinde önemli ölçüde iyileşme olduğunu görmüşlerdir. 

Bebeklerin beyin gelişimini olumlu etkiler.

Hamile kadınlar ve bebekleri de yüzme özel dersinin faydalarından yararlanabilirler. Bebeklerin beyin gelişmelerinde olumlu etkisi olan yüzme anneleri ile birlikte yapacakları harika bir aktivite olmaktadır. Yüzme bebekleri hipoksi iskemi adı verilen bir tür nörolojik soruna karşı bile korur. Hamile iken klorlu havuzlarda yüzmenin bugüne kadar hiçbir olumsuz etkisi görülmemiştir. Erken ve orta gebelik dönemlerinde doğum için oldukça yararlı olan yüzme doktorlar tarafından tavsiye edilmektedir. Yüzme erken doğum ve konjenital defekt riskini çok düşürücüdür.

Yüzme Stilleri

İster egzersiz için olsun ister güvenlik isterseniz de yarışma. Ne amaçla olursa olsun farklı avantajlar sağlayan birden fazla yüzme stili öğrenmek en iyisidir. Farklı yüzme stilleri ve vuruş türleri ağırlıklı olarak dört çeşittir. Bunlar “serbest, kelebek, sırtüstü ve kurbağalama” stilleridir. Yüzme özel ders ile hepsini öğrenebilmeniz mümkündür. Yüzme hocası öğrencilerine talepler doğrultusunda her tarzı öğretebilir. Yüzme stilleri aşağıda sıralandığı gibidir.

Serbest Yüzme Stili

En hızlı yüzülebilen stildir. Sol ve sağ kol baş üzerinden çıkarılır ve öne doğru uzatılır, su kendine doğru çekilir. Ayaklar da bu esnada yukarı ve aşağı sırayla inip çıkarlar. Bu iki işlem yapılırken nefes alma tekniği oldukça önemlidir. Serbest yüzme, yüzünün kulaç ve ayak vuruşlarıyla yüzdüğü bir tarzdır. Ayak vuruşları yüzücüye yüzde onluk bir hız kazandırır. Yüzücünün hızını belirleyen kulaçlardır. 

Su altında kol çekişi toplamda 3 süpürme hareketinden oluşmaktadır. Bunlar aşağı, içeri ve yukarı süpürme hareketidir. Suya başın önünden, alnın ortasında girilir, omuz başının ortasında olmalıdır. Yüzücünün kolu hafif bir şekilde ileriye doğru uzatılmış olmalıdır ve suya girer girmez avuç içi dış yana doğru çevrilmelidir. El girdikten sonra kol da aynı noktadan suya girmelidir. Kol suya girdikten sonra su yüzeyinin hemen altında mümkün olduğu kadar ileri doğru uzatılmalı ve bu sırada avuç içi uzanma tamamlanana kadar tam aşağı bakacak konumda olmak üzere çevrilmelidir. Kol çekişinin bu safhasına uzanış adı verilmektedir. Yüzünün elinin uzandığı esnada uzanış yönüne doğru düz bir konumda ileri doğru uzatılmalıdır.

Sırtüstü Yüzme Stili

Serbest yüzme stiline benzemektedir ancak sırtüstü konumda yüzülür. Kol ve bacakların pozisyonları serbest stilin tam tersi şekildedir. Baş sürekli olarak suyun üzerindedir, bu da kişiye nefes alma problemi yaşatmaz. Sırtüstü yüzme suyun üstünde sırtın üstüne yatarak yapılır. Eller baş hizasında, geriye doğru ayaklar yardımıyla ilerlenir. 

Sırt üstü yüzerken belin dik bir biçimde durması ayak çırpmayı kolaylaştırır. Kolları geriye doğru atarken avuç içlerinin dışarıya dönük olması da kolaylık sağlar. Baş geriye atılabilir ancak çoğunlukla sırtüstü yüzücülerin çeneleri vücutlarına doğru yüzmektedir.

Kelebek Yüzme Stili

En çok performans gerektiren yüzme şeklidir. Her vuruş hareketinde vücut sürekli pozisyon değiştirir. Ayaklar birleşik olmalıdır, suda aşağı ve yukarıya doğru inip çıkarlar. Kollar su yüzüne çıktığında yanda dururlar ve sonrasında ise senkronize bir şekilde suya girerek suyu çekerler. Bu stilde bel hareketi oldukça önemlidir.

Kelebekleme stilinde iki kol aynı anda hareket ettirildiği zaman bu stil gerçekleşmiş olur. Tek başına yüzen ve özellikle yüzmeyi yeni öğrenecek kişiler ya da yaşlı insanlara bu stil tavsiye edilmez. Bir yüzme hocası eşliğinde öğrenmek ise bu stili en kolay stillerden biri yapar.

Kurbağalama Stili

Bu stil en yavaş yüzme şeklidir. İsminden de anlaşılacağı üzere kurbağaların yüzüş tarzını taklit eder. Serbest ve sırtüstü yüzmenin aksine bacaklar ve kollar yana açılır ve toplanır. Kurbağalama yüzme stili yüzücünün ayak ve ellerinin daireler çizerek ilerlediği bir stildir. Eller 3 hareket yapar, bunlar yükselme küçülme ve uzanmadır. Ayaklar da daireler çizerek kollara eşlik eder. Ayaklar ve kollar yuvarlak çizerek öne doğru gitmelidir ve dönüşlerde çift el olmak zorundadır.

Yüzmeyi daha keyifli kılmanın yollarından biri en iyi hocayı bulmaktır. Uygun fiyatlara profesyonel yüzücülerden ders almak için web sitemize göz atabilirsiniz. Yüzme özel ders hizmeti almak artık bizimle çok daha kolay, sitemizde iş ilanı oluşturarak binlerce uzman arasında aradığınız kişiler size en uygun teklifi verir ve bu sayede hizmetinizi kolayca alırsınız.

Yüzme Dersi Hizmeti Ortalama Ücretler

60₺ - 120₺

Ara.com.tr üyesi profesyonellerin, müşterilere verdiği tekliflerin tahmini fiyat ortalamasıdır.

60₺ - 120₺ Ortalama Ücret
60₺ - 120₺ Ortalama Ücret
60₺ 120₺

Yüzme Dersi Hizmeti mi Veriyorsunuz?

Hizmet verenlerimizin arasına katılarak yeni iş fırsatları yakalayın.

HİZMET VER
;