Oto Lastik Tamiri Hizmeti
Oto lastik tamiri hizmeti ile aracınızın hasar gören, yıpranan ya da mevsim şartları nedeni ile işlem görmesi gereken lastiklerini yeni hale getirin. Oto lastikler, kauçuk yapıya sahiptir ve sağlıklı araç kullanımı için bakım ve tamiri doğru şekilde yapılmalıdır. Aracınızın türü her ne olursa olsun, binek, hafif ticari, 4X4 ya da UHP oto lastik hizmeti talep edebilirsiniz. Araç lastiklerinde meydana gelen yırtılma ve delinme benzeri durumlarda tamir işlemi kaçınılmazdır. Lastik ve jant tamirine dahil olan diğer hizmetler şunlardır:
- Lastik Saklama
- Sökme & Takma & Balans
- Supap Değişimi
- Rot Ayarı
- Nitrojen Dolumu
- Rotasyon
Oto Lastik Hizmetinin Gerektiği Durumlar
Oto lastik tamiri hizmeti, hasar gören ve genellikle yırtılma ya da delinme gibi durumlarda talep edilir. Tamir gerektiren durumlar çoğunlukla kötü yol şartları, yanlış araç kullanımı ya da hız yapmaktan meydana gelir. Lastikten hava çıkışı olduğu fark edildiğinde ya da sönmüş olduğu tespit edildiğinde tamir hizmetine başvurmak kaçınılmazdır. Bununla birlikte bazı durumlarda lastiğe saplanmış bir cisim mevcuttur. Cisme bağlı olarak çıkarmak yerine ustaya başvurmak önemlidir. Lastiğe, hava çıkışını önlemek amacı ile en kısa sürede yama yapılması gerekir. Aksi takdirde doğru sürüş sağlanamayarak araç içindekiler tehlikeye atılır.
Oto Lastik Tamir Yöntemleri Nelerdir?
Araç lastikleri, problemin kaynağına bağlı olarak farklı şekillerde tamir edilebilir. Bunlardan ilki fitil yama yöntemi, mantar yama yöntemi ve diğeri ise iç yama yöntemidir. Yöntemler, aşağıda anlatıldığı şekilde uygulanır.
Fitil Yama Yöntemi
Lastikte meydana gelen hasarın olduğu bölgeye fitil yama uygulanır. Fitil yama için lastiğin jantlardan çıkarılmasına gerek yoktur, bu nedenle son derece kolay ve pratik olarak da bilinir. Lastiğe herhangi bir cisim battı ise cismin çıkarılması önemlidir. Bunun için lastik tamir setlerinde bulunan iğnelerin uç kısmına fitil yerleştirilir. Ardından lateks yapıştırıcı ile sıvanan fitil, iğne aracılığı ile lastiğe tutunur. Maket bıçağı kullanılarak uç tarafın kesilmesi sağlanır.
Mantar Yama Yöntemi
Mantar yama, oto lastik tamir yöntemleri arasından en hızlı çözüm sağlayanı olarak da bilinir. Bu yöntemde hasar alan yer, lastiğin taban bölgesidir. Usta, başka hiçbir işleme gerek görmeksizin lastik üzerinde hasar alan yeri tespit eder. Mantar yamanın en büyük avantajı, lastiğin janttan çıkarılmasına gerek olmamasıdır. Lastik üzerinde hasarın gerçekleştiği bölgeye yama uygulanır ve gerektiği takdirde lastiğin havası şişirilir. Daha sonrasında ise araç, kullanıcıya teslim edilir.
İç Yama Yöntemi
Oto lastik yöntemlerinden bir diğeri de iç yama yöntemidir. İç yama yönteminde tekerleklerin janttan çıkarılması gerekir. Usta, lastiğe batan cismin yerini saptar ve tamir için uygun lastik durumunu sağlayarak yamayı yapıştırır. Yama kuruduktan sonra lastik, yeniden araca takılır.
Oto Lastik Tamiri Nasıl Yapılır?
Oto lastik hizmeti esnasında uygulanan adımlar aşağıda sıralandığı gibidir.
- Usta, öncelikli olarak lastikte hasarın nerede olduğunu tespit eder.
- Tamiri gerçekleşecek lastiklerin janttan çıkarımı sağlanır ve iç kısmının ayrıntılı incelemesi gerçekleşir.
- Lastikte yabancı bir cisim batık halde mevcut ise usta, cismi çıkarır.
- Ardından lastiğin iç kısmına traşlama uygulanır.
- Meydana gelen deliği gerektiği takdirde genişleterek lastiğin iç kısmından şemsiye ya da mantar yöntemi ile yama yapar.
- Yama sonucu, lastikte oluşan boşluk kapatılır.
- İyi ve kaliteli tamir hizmeti ile lastikten hava çıkışı önlendiği gibi dışarıdan içeriye nem girişine de engel olunur.
- Sağlam hale getirilen lastik, janta yeniden takılır.
- Delik sonucu lastikte meydana gelen inmelere karşı uygun şişliğe sahip olmadığı kontrol edilir ve gereken miktarda hava basılır.
- Tamir hizmeti sonrası aracınızı, eskisi gibi güvenli bir şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz.
Oto Lastik Türleri
Yaz Lastiği
Yaz lastiği ile mevsim şartlarına uygun bir şekilde otomobilinizi kullanabilir ve aracınızdan alınabilecek maksimum performansı alırsınız. Sıcak havalarda yol zeminlerinde meydana gelen değişiklikler göz önüne alınarak üretilen bu tip lastikler, kuru zeminlerde sağlıklı sürüş sağlar. Yaz lastiklerinin elastikiyeti, ham madde ve desen yapısı diğer lastiklerden farklıdır. Sıcak asfalt üzerinde doğru sürüş imkanı sunan yaz lastiklerinde meydana gelen sorunlarda araç lastiği tamiri hizmeti talep edebilirsiniz.
Kış Lastiği
Kış lastiği, soğuk havalarda sıcaklıklar +7 derecenin altına düştüğünde çamurlu, ıslak, buzlu, karlı ve erimiş karlı yollarda kullanılması en uygun lastik türüdür. Diş derinlikleri çok daha fazladır ve ilave çekiş özelliklerine sahiptirler. Kış oto lastik fiyatları yüksek meblağlarda olsa da dayanıklılıkları fazladır. Bununla birlikte kötü yol ve hava şartları neticesinde yıpranabilir ya da delinerek tamire gereksinim duyabilirler.
Mevsim Lastik
Hava sıcaklıkları normal aralıklarda seyrettiğinde özellikle bahar aylarında rahatlıkla kullanılabilen 4 mevsim lastikleri, ılımın havalar için idealdir. Kış ve yaz lastiklerine göre ekstrem hava koşullarına uyumlulukları %50 oranındadır. Bu nedenle çetin kış şartlarında ya da aşırı sıcak havalarda kullanımı, tamir gerektirecek sorunlara ortam hazırlayabilir.
Oto lastik tamir hizmetini, her türlü araca uygun olarak yüksek kalite ile almak için ara.com.tr üzerinden en iyi ustalardan teklif alabilir ve yenilenen lastiklere uygun fiyatlara sahip olabilirsiniz.