Emlak Danışmanı

İlan aç, 4 teklif al, dilediğini seç ve en uygun fiyata hizmet al.

ÜCRETSİZ TEKLİF AL

Nasıl Çalışır?

İhtiyacını Birkaç Soruda Anlat

Hizmet Talebi Oluştur

Kategoriler içerisinden istediğin hizmeti seç, talep formunu doldur ve yayınla.

Sana Özel Fiyat Teklifleri Al

Sana Özel Teklifler

İşini yapabilecek birçok güvenilir uzmandan ihtiyacına özel fiyat teklifi al.

En Kaliteli Hizmeti Bekle

İstediğin Teklifi Seç

Gerçek müşteri yorumlarını inceleyerek, en uygun teklifi seç. İşini kolayca hallet!

Emlak Danışmanı Hizmeti

Emlak danışmanı hizmeti alarak en hızlı şekilde tam olarak istenildiği gibi bir yer bulmak mümkün hale gelir. Emlak; daire, bina, bahçe ve arsa gibi türlü taşınmaz malları kapsayan konutların, arsa veya ticari olarak değerlendirilmiş olan mülklerin genel adıdır. Emlak danışmanı, konut, villa, arsa gibi mülklerin kiralama, alım, satım işlemlerini belirli kurallar çerçevesinde yapan kişilere verilmiş olan mesleki unvandır. Potansiyel müşterilere veya kendi portföylerinde bulunan yeni müşterilere hizmet verilir. 

Emlak Danışmanı Görevleri Nelerdir?

Gayrimenkul ve emlak sektöründe hizmet veren emlak danışmanının görevleri;

  • Müşteri ihtiyaçlarını tespit etmek ve benimsemek,
  • Müşterilerin mevcut ekonomik durumlarını belirlemek,
  • Müşterilerin mevcut ekonomilerine uygun seçenekler sunmak,
  • Müşterileri ekonomik durumlarına uygun mülk sahibi yapmak,
  • Müşterilerin mülk kiralamaları için seçenekler sunmak,
  • Gayrimenkul satmak isteyen müşterilerle devamlı irtibatta kalmak,
  • Müşterilerle devamlı iletişim halinde olmak,
  • Bu sektördeki gelişim ve değişimlerin takipçisi olmak,
  • Konut sahibi olmak veya kiralamak isteyen müşterilere tanıtımlar yapmak,
  • Müşterileri bu konularda bilgilendirmek, yönlendirmek ve sektörde danışmanlık yapmak,
  • Alım ve satım sürecindeki belgeleri düzenlemek,
  • Arsa, konut ve villa gibi mülklerin yatırımlık mı oturumluk mu olduğunu tespit etmek,
  • Müşterilere karşı iyi pazarlama stratejileri sunabilmek.

Emlak Danışmanı Nasıl Olunur?

Emlak danışmanı olabilmek için herhangi bir eğitime gerek yoktur fakat bu sektörde çok fazla emlakçı olduğu için eğitim almış olmak önem arz etmektedir. Üniversitelerin İşletme, İktisat, Emlakçılık gibi bölümlerinde eğitim görebilir veya özel kurumlar ya da devlet kurumları tarafından açılmış olan emlak danışmanlığı kurslarına katılım göstererek meslek sahibi olunabilir.

Başarılı Bir Emlakçı Olmak İçin Gerekenler
  • Başarılı bir emlakçı olmak için uzmanlardan oluşan bir ekip ihtiyacının yanı sıra portföy ve finans bilgisi, uzmanlık bölgesi, iletişim gücü, yönetmelik, satış, pazarlama ve eğitim gibi konularda da uzman olmak gereklidir. 
  • Kişi başarılı olmak için öncelikle hedefini belirlemeli ve bu hedefe göre ne kadar aracılık hizmeti yapması gerektiğini bilmelidir. 
  • Daha iyi bir satışçı olabilmek için satış teknikleri öğrenilmeli ve çeşitli mesleki eğitimlerle desteklenmelidir. Emlak ofisinde çalışan diğer personeller de çevredeki emlak derneklerinden ve ulusal emlak komisyoncuları gibi derneklerden ücretsiz şekilde ders alabilmektedir. Bu sayede emlak danışmanı hem kendini hem de ekibini geliştirerek müşteri portföyünü genişletmiş olur.  
  • Bulunulan bölge sokak, cadde, mahalle olarak iyi tanınmalıdır. Bölgeyi daha ayrıntılı gösteren bir harita temin edilmeli ve o bölgede zaman geçirilmelidir.
  • Bölgede emlak sektörünün hangi yönde eğilimi olduğu tespit edilmeli ve bu pazardaki olumlu olumsuz yönler belirlenmelidir. Piyasa durumu ve ekonomik gelişmeler takip edilmelidir.
  • Uzun süredir işlem ve talep görmeyen gayrimenkuller emlakçı tarafından yeniden değerlendirilmelidir.
  • Pazarın özelliklerinin ve alanlarının iyi gözlemlenmesi gerekir. Bölgedeki parklar, okullar, sağlık kurumları ve alışveriş merkezleri bilinmelidir.
  • Bölgedeki emlak fiyat endeksleri, emlak verileri, gayrimenkul kuruluşlarının yayınlamış olduğu raporlar ve analizler okunmalıdır. Gayrimenkul sektörüne ait web sitelerinin, gazete ve dergilerin de takip edilmesi de piyasayı anlamak açısından yardımcı olmaktadır. 
  • Çevresel faktörlerin emlak danışmanı için önemli olduğu bilinmelidir. Kişi kartvizit bastırarak çevresine ve yeni tanıştığı kişilere vermeli, bu sayede hedef müşteri kitlesini artırmalıdır.
  • Kişi çalışma saatlerini oturtmak için bir program oluşturmalıdır. Böylelikle idari işleri takip etme, müşterilerle görüşmek için hazırlık yapma, saha çalışmaları gibi günlük işlere sistematik şekilde zaman ayrılır. Tapuda satışı gerçekleşecek işlem var ise tüm vakit ona ayrılmalıdır.
  • Günlük ve haftalık ofis planı hazırlanmalıdır. Ekipteki çalışanların görev listeleri takip edilmeli ve ofis içi toplantılara, motivasyon konuşmalarına yer verilmelidir. Boş zamanlarda ise günlük idari işlerin takibi uygun olabilmektedir.
  • Portföy ile ilgili pazarlama ve reklam bütçesi oluşturulmalıdır. Satılabilir gayrimenkuller internet ve medya yoluyla yayımlanmalı ve müşterilerin oluşturduğu geri bildirimler üzerinde çalışılarak analiz yapılmalıdır. 
  • Gelir gider, nakit akışı ve bütçe iyi yönetilmelidir. Portföy defteri ve kasa kullanımı emlakçı için kullanışlı olacaktır. Çeşitli uygulamalar kullanılarak; örneğin excel tablosu hazırlanarak veya cari hesap kartları oluşturularak gayrimenkul için harcanan giderlerin toplamı, geri bildirimler ve gider kalemi görülebilir. Kazanılan komisyon giderlerden düşülerek elde edilen net komisyon kolaylıkla bulunabilir.
  • İyi hazırlanılmamış bir görüşme kişi için olumsuz sonuçlanabilir. Bu nedenle müşteri ile yapılacak görüşmelerden önce gayrimenkul ve çevresi hakkında detaylı araştırma, hazırlık ve planlama yapmak müşteriyi kazanmak açısından çok önemlidir. 
  • Teknolojinin etkin kullanılıyor olması ve meslekle ilgili olan teknolojik gelişmelerin takibi kişinin kendini geliştirmesini ve bu sayede de ulaşacağı kişileri etkilemektedir.
  • Emlak ofisine ait web sitesi oluşturulabilir. İyi tasarlanmış, ofise ait tüm bilgilerin eksiksiz verildiği, ekip üyelerinin tanıtıldığı ve iletişim bölümünde referansların verilmiş olduğu bir web sitesi güçlü bir pazarlama kanalı olmaktadır. Daha etkili bir pazarlama için bölge hakkında bilgi yazıları yayınlanması ve emlak ile ilgili fotoğrafların paylaşımı sıkça yapılmalıdır.

Emlakçı ile Çalışmanın Avantajları Nelerdir?

İhtiyaca Uygun Planlama

Gayrimenkul danışmanı ilk olarak müşterinin ihtiyaçlarını öğrenir. Mülk satışı hakkında hassasiyetleri belirler ve satış sürecinin planlanması buna uygun yapılır.

Rakip Pazar Analizleri

Müşterinin çalışması gereken danışman bölgenin uzmanıdır veya bölgenin uzmanı danışmanlarla beraber ortak çalışma yürütür. Emlakçı mülkün piyasadaki rekabetçi ve optimum değeri belirler. Belirlenen bu değer diğer örnekler ile beraber müşteri onayına sunulur.

Emlak Pazarlama Planı

Gayrimenkul danışmanı ile çalışıyor olmanın önemli yanlarından biri de profesyonel pazarlama planları oluşturulmasıdır. Mülkün en doğru fiyat ile müşterinin ihtiyacı olan sürede satılması için izlenecek süreç bu plan dahilinde belirlenir. Emlak pazarlama branda asma veya internete ilan verme gibi çalışmaların yanı sıra daha çok alıcıya ulaşabilmek adına pek çok kanaldan dijital, gerilla, network ve klasik pazarlama çalışmaları yapılmalıdır.

Fotoğraflama 

Alıcıların dikkatini çekebilmek için oldukça rekabet olan piyasada kötü görseller paylaşımı ile geri plana düşme riski mal sahipleri tarafından alınmamalıdır. Gayrimenkul danışmanlarının aldığı eğitimlerden biri de gayrimenkul fotoğraflamadır. Çalışılacak danışmanın bu eğitimi almış olması mal sahiplerinin yararına olmaktadır.

Marka Zinciri

Danışmanların çalışıyor olduğu markalar ne kadar yaygın ise alıcı bulmak da o kadar kolay olur. Marka içerisinde paylaşılmış olan portföye başka danışmanlar da alıcı getirebilmektedir.

Ofis Veri Tabanı

Profesyonel olarak çalışan emlak ofislerinde alıcı adaylarının bilgi kaydı düzenli olarak tutulur ve bunun veri tabanı oluşturulur. Yeni bir portföy alındığında yakın geçmişte ona benzer mülkler ile ilgilenmiş alıcılara bu mülk sunulur.

Hedef Kitle Çalışmaları

Her mülkün farklı alıcı adayları vardır. Profesyonel olarak çalışan emlak danışmanı hedef kitleyi belirler ve bu alıcı adaylarına, yatırımcılara ulaşılacak tanıtım araçları ile bu kapsamda pazarlama çalışmaları yapılır. Bu çalışma özellikle ticari gayrimenkuller için oldukça etkilidir.

Broşürler ve Tanıtımlar

Emlak danışmanlarına kurumlar tarafından tanıtım dosyası ve broşür hazırlama eğitimleri verilir. Bu yapılan profesyonel sunumları kolaylaştırır. Gayrimenkul danışmanı ile çalışmanın faydalarından biri de portföye göre cazip tanıtımlar yapılması, bu sayede alıcı ve yatırımcıların etkilenmesidir.

Sosyal Medyada Satış ve Pazarlama

Profesyonel çalışan gayrimenkul danışmanı tarafından sosyal medya üzerinde portföy alıcılara ve yatırımcılara sunulabilir. 

Bölgedeki Emlakçıların Bilgilendirilmesi

Gayrimenkul danışmanları tarafından ortak çalışma ve paylaşımların olumlu yönlerini bilinir. Temsil yetkisi alınan mülk bölgedeki diğer emlakçılara hazırlanan broşürler ile tanıtılır. Böylelikle diğer emlakçılara gelen alıcılara da ulaşılabilir.

Açık Davet

Gayrimenkul eğer açık davete uygunsa bu çalışma sayesinde alıcılar randevu almadan gayrimenkulü görebilir ve değerlendirmeleri sağlanabilir.

Alıcıların Karar Verme Süreci

Alıcı adayları tarafından verilen kararlar, alternatiflerin değerlendirilmesi sonucu verilir. Danışman güçlü bir marka zincirinde çalışmakta ise kendi markası altında paylaşılmış olan alternatifleri de sunarak bu süreci kolaylaştırmaktadır.

Alıcıların Finansal Olarak Sınanması

Emlak danışmanlarına gerçek alıcı ile gayrimenkul turistleri arasındaki farkın nasıl ayırt edileceği hakkında eğitim verilir. Böylelikle emlakçı kendini ve mal sahiplerini oyalayacak olan kişileri kolaylıkla eler ve daha verimli çalışmalar yapar. 

Kredi ve Finansal Destek

Bankalar tarafından kredi şartları ve oranlar hakkında marka zincirleri devamlı bilgilendirilir. Gayrimenkul danışmanı da finansal destek için uygun şartları ve oranları alıcı adaylarına ileterek onların alım gücünü artırmayı ve satışı kolaylaştırır.

Yetki Sözleşmesi

Sorumluluk taşıyan emlak danışmanı mülkün satılabilmesi için emek ve zaman harcamaktadır. Yetkisi sayesinde portföyü paylaşır, diğer danışmanları ve emlakçıları alıcı bulmak için teşvik eder.

Aday Değerlendirilmesi

Danışman potansiyel alıcılar ile görüşür, alıcıları belirler, müzakereyi yönetir ve mülk için teklif alarak değerlendirme işlemlerini yapar.

Sözleşme ve Kapora

Gayrimenkul danışmanı mülk sahibinin kabul etmiş olduğu teklif üzerinde sözleşmeden satışa kadar tüm süreci planlar ve takibini sağlar.

Para Transferi

Danışman satış işlemleri sürecinde alıcı ve satıcı arasındaki güvenli para transferini sağlamaktadır. Kurumsal firmada çalışan, dolayısıyla güvenilirlik konusunda sıkıntı yaşamayan gayrimenkul danışmanı kapora almakta zorlanmamaktadır.

Satış ve Sonrası Hizmet

Mülkün satış süreci ve satıştan sonraki süreçte bürokratik işlemler gayrimenkul danışmanı tarafından takip edilir ve çözüme ulaştırılır.

Raporlama

Gayrimenkul danışmanı işlemlerin başından sonuna kadar tüm süreçteki pazarlama aktivitelerini raporlar ve düzenli bir şekilde mülk sahibine bildirir.

Eğitim

Güncel gelişmeleri takip edebilmek, bu hizmetleri kolaylıkla sağlayabilmek için emlakçı devamlı olarak mesleki eğitimlere katılmalıdır.

Emlak danışmanı hizmeti almak artık bizimle çok daha kolay, sitemizde iş ilanı oluşturarak binlerce uzman arasında aradığınız kişiler size en uygun teklifi verir ve bu sayede hizmetinizi kolayca alırsınız.

Emlak Danışmanı Hizmeti Ortalama Ücretler

60₺ - 1300₺

Ara.com.tr üyesi profesyonellerin, müşterilere verdiği tekliflerin tahmini fiyat ortalamasıdır.

60₺ - 1300₺ Ortalama Ücret
60₺ - 1300₺ Ortalama Ücret
60₺ 1300₺

Emlak Danışmanı Hizmeti mi Veriyorsunuz?

Hizmet verenlerimizin arasına katılarak yeni iş fırsatları yakalayın.

HİZMET VER
;